Pages

Easy Host Control Panel

8 Mayıs 2010 Cumartesi
Easy Host Control Panel (ehcp) diye bir şey buldum.
http://ehcp.net/
Cpanel vblerine alternatif hazır çözüm. Açık kaynak kodlu. Kurulumuda oldukça kolay.

Ne kadar oturmuş bir çalışma, güvenlik açığı varmı sorularının cevabını verebilecek durumda değilim. Kurcalayıp öğrenme aşamasındayım. Geliştiricisi Ankara'lı bir Türk. Türkiyede birileri açık kaynak adına güzel şeyler yapmaya başladı. Sevindirici.

kurulum için alttaki kodlar yeterli.

wget www.ehcp.net/download
tar -zxvf ehcp_latest.tgz
cd ehcp
./install.sh


kalanı ekrana gelen 3-5 soruya yes no demekle ilgili.
Sistem kurulmak için Debian-Ubuntu gibi apt-get tabanlı bir dağıtım istiyor. Canıma minnet. Redhat yada kırmaları ile uğraşmaya şu aşamada niyetim yok.
Kurulum bittiğinde gerekli her şey kurulmuş durumda oluyor.

ben ekstra şunları yaptım.

1- servera sabit IP atamak.
/etc/network/interfaces içine şu satırları girdimki makine sabit IP alsın.
ve aldığı IP'yi modem'in verdiği IP aralığı dışında bir yerden seçtim.
evdeki modemde (zoom x4) 10.0.0.4'de 99'a kadar IP vermeye yönelik bir ayar var.

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
auto eth0
iface eth0 inet static
address 10.0.0.155
netmask 255.255.255.0
network 10.0.0.0
broadcast 10.0.0.155
gateway 10.0.0.2

2- modemin erişim portunu değiştirmek.
default olan 80 yerine 88 tanımladım.

3- modemde gerekli diğer yönlendirmeler.
altta görüleceği gibi SSH (22), BIND (53) ve HTTP (80 - 8080) istekleri için gerekli portları weservera (10.0.0.155) yönlendirdim.
Torrentleri ve kişisel SSH erişimimi (99) ise kendime (10.0.0.17)yönlendirmeyi unutmadım :)


0 yorum:

Yorum Gönder