Pages

Kurulum başladı

26 Nisan 2010 Pazartesi
Kurulumu Debian'ın NetInstall sürümü ile yaptım.
paket seçimi aşamasında birak grafik ortam kurmayı temel sistemde dahil hiç bir şey kurmadım.
Sürüm olarak şu anda varolan son sürüm 5.04 (lenny) tercih ettim.

Debian her zamanki tutuculuğundan olsa gerek Ext4'ü seçenek olarak vermedi bu yüzden Ext3 olarak kurdum.

kurulumdan sonra apt-get yolu ile şu paketleri nasıl olsa gerekecek diye kurdum.

  • autoconf
  • gcc
  • make
  • nano
  • rsync
  • ssh
  • screen
  • less
  • wget
  • şu anda aklıma gelmeyen bir kaç ek paket ve gelen bağımlılıklarıda (dependencies) kurdum.
bilgisayar amaca göre çok kuvvetli.
sırf fantezi olsun diye GeekBench ile performans sonucu aldım.
1283lük bir sonuç verdi. :-) (http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/249626)

artık kasaya monitor yada klavye mouse bağlmadan diğer odadan erişebilme rahatına kavuştum.
çok yaşa SSH.

0 yorum:

Yorum Gönder